Najczęstsze błędy w pozycjonowaniu stron internetowych

Większość stron internetowych w Polsce i na świecie prowadzonych jest przez osoby, które nie mają żadnego pojęcia o pozycjonowaniu czy SEO. Kiedy strona jest prowadzona hobbistycznie, nie ma potrzeby współpracy ze specjalistą SEO czy agencją marketingową. Co w przypadku prowadzenia strony internetowej, która ma być wizytówką dla naszej firmy? Wielu grafików i webmasterów potrafi robić piękne wyglądające strony, jednak potrafią przy tym robić wiele błędów, które uniemożliwiają uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarce przez naszą stronę. W takiej sytuacji warto podjąć współpracę ze specjalistą ds. SEO, który pomoże uniknąć wielu błędów.

Jakie są najczęstsze błędy w pozycjonowaniu i SEO?

1. Duplikacja treści w obrębie jednej witryny – często dzieje się tak w sklepach internetowych, gdzie oferowane są podobne produktu mające dokładnie te same detale. Należy wtedy dla każdego z nich stworzyć w miarę unikalny opis.
2. Nie dostosowanie strony do urządzeń mobilnych – google coraz mocniej promuje strony przystosowane do urządzeń mobilnych. Jeśli strona nie jest m.in. responsywna, to nie uzyska wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Google dba o to, aby użytkownikom mobilnym wygodnie się poruszało po stronach internetowych.
3. Upychanie słów kluczowych na siłę – słowa kluczowe w tekście odgrywają kluczową rolę. Jednak nadmierne ich używanie sprawia, że tekst traci na atrakcyjności i przestaje być ciekawy dla użytkownika.
4. Nieprawidłowe linkowanie – linki o niskiej jakości oraz pochodzące ze stron o niskim autorytecie mogą przynieść więcej złego niż dobrego.
5. Brak meta tagów – ignorowanie meta tagów to bardzo duży błąd. Choć nie mają one bezpośredniego wpływu na SEO to tytuł strony oraz krótki opis może zachęcić użytkownika do odwiedzenia naszej witryny.
6. Brak przyjaznych adresów URL – nieprzyjazne adresy URL są źle odbierane przez wyszukiwarki, ponieważ składają się z przypadkowej kombinacji liter. Adres URL powinien oddawać, to co znajduję się na stronie i składać się ze słów kluczowych.
7. Zła struktura strony www – witryna, która nie jest w odpowiedni sposób uporządkowana, może stanowić problem dla użytkowników. Warto, więc zadbać o odpowiednią hierarchię strony stosując m.in. kategorie i podkategorie.
8. Brak opisów alternatywnych i tytułów w grafice – kiedy nie nadamy opisu alternatywnego i tytułu grafice to roboty Google nie będą w stanie odczytać jej zawartości.
9. Zbyt mała ilość treści na stronie – w przypadku małej ilości tekstu na naszej stronie internetowej, roboty Google indeksują naszą witrynę na bardzo małą ilość fraz. Na stronie oprócz miłych dla oka zdjęć czy infografik powinna znaleźć się adekwatna ilość tekstu.
10. Brak ciągłości w procesie pozycjonowania – pozycjonowanie to ciągły proces i nie można o nim nigdy zapomnieć, nawet po osiągnięciu w pewnym momencie pożądanych efektów. Algorytm ciągle się zmienia, a konkurencja nie śpi i chętnie skorzysta z zaniechanych działań przez Ciebie.

seo-urzadzenia-mobilne-pozycjonowanie

*Ludzie na całym świecie coraz chętniej korzystają z internetu na urządzeniach mobilnych.

Darmowe narzędzia, które pomogą Ci analizować błędy oraz wyciągać wnioski

Google udostępnia darmowe narzędzia, które pomagają analizować błędy w pozycjonowaniu i SEO, a także wyciągać wnioski czy mierzyć efekty. Ich używanie jest bardzo przydatne w procesie pozycjonowania, a w przypadku Google Analytics czy Google Search Console nawet niezbędne.

Najpopularniejsze narzędzia wspomagające proces pozycjonowania to:

1. Google Analytics – najbardziej powszechne narzędzie analizy statystyk stron www. Google Analytics zbiera dane o użytkownikach za pośrednictwem specjalnego kodu śledzącego JavaScript. Dzięki temu narzędziu dowiemy się m.in. jak użytkownicy, trafili na naszą stronę internetową oraz jak się na niej zachowywali. Google Analytics rejestruje też z jakiego systemu operacyjnego, urządzenia czy przeglądarki korzystali użytkownicy, wchodząc na naszą witrynę. Dowiemy się także jakie podstrony najchętniej odwiedzają użytkownicy naszej domeny.
2. Google Search Console – kolejne bezpłatne narzędzie od Google. Pozwala na sprawdzenie stanu indeksowania witryny przez wyszukiwarkę Google oraz czy działa ona dobrze na urządzeniach mobilnych. Narzędzie umożliwia również m.in. przesłanie mapy witryny, podgląd stron, które do nas linkują oraz informuje nas o niedziałający linkach. Dowiedzieć się możemy też jakich fraz używają użytkownicy, aby nas znaleźć.
3. PageSpeed Insights – narzędzie, które umożliwia sprawdzenie wydajności oraz szybkości danej strony internetowej. Po analizie naszej strony poprzez to narzędzie dostaniemy informacje, co musimy zrobić, aby poprawić wydajność naszej witryny. PageSpeed Insights generuje osobny wynik dla urządzeń mobilnych, a osobny dla komputera.
4. Google Trends – świetne narzędzie umożliwiające sprawdzenie popularności danej frazy kluczowej na przestrzeni kilku ostatnich lat. Możemy za pośrednictwem tego narzędzia porównać popularność nawet kilku fraz. Google Trends może posłużyć, więc bez problemu jako narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych czy pomysłów na m.in. nowe artykuły na bloga.

pozycjonowanie-wyszukiwarka-google

*Wyszukiwarka podpowiada użytkownikom, z jakimi słowami jest używana wpisana przez nich fraza.

Należy również pamiętać, że sama wyszukiwarka Google jest darmowym i bardzo dobrym narzędziem do znajdowania słów kluczowych pod kątem SEO. Wpisując konkretną frazę w wyszukiwarkę, otrzymujemy podpowiedzi od Google, w jakich kombinacjach jest ona wyszukiwana. Na dole każdej strony wyszukiwarki pokazują się nam również podobne wyszukiwania do frazy, którą wpisaliśmy.

pozycjowanie-podobne-wyszukiwania-google

*Wyszukiwarka pokazuje też podobne wyszukiwania do wpisanej przez nas frazy.

O czym pamiętać, aby nie robić błędów w pozycjonowaniu i SEO?

Aby nie robić błędów podczas pozycjonowania i SEO w przypadku braku należytych umiejętności i wiedzy należy zwrócić się o pomoc do specjalisty ds. SEO bądź agencji marketingowej, która zajmie się profesjonalnie pozycjonowaniem naszej strony. W przypadku braku budżetu na pozycjowanie możemy w miarę możliwości sami zadbać o to, aby prowadzić stronę zgodnie z zasadami SEO.

Należy przede wszystkim zadbać o:

  • Zróżnicowaną i bogatą treść.
  • Odpowiednie słowa kluczowe.
  • Stosowanie meta tagów.
  • Szybką i przejrzystą stronę.
  • Wersję mobilną strony.
  • Optymalizację zdjęć.
  • Przyjazne adresy URL.

 

Do stosowania tych zasad i usprawnienia procesu pozycjonowania i SEO przydadzą się nam oczywiście darmowe narzędzia wymienione w tym artykule.

Powodzenia!!

 

Zobacz inne moje artykuły-> Artykuły
Chcesz poznać mnie lepiej?-> O mnie

Jeśli chcesz, abym coś dla Ciebie napisał, skontaktuj się ze mną -> Kontakt

JakubKorzyniewski

Pasjonat marketingu internetowego

Twitter Facebook
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Jakub Korzyniewski
Right Menu Icon