Linkbuilding – kiedy jest skuteczny i na czym polega?

Linkbuilding to nic innego jak pozyskiwanie linków prowadzących do danej domeny z innych stron. Linkowanie na innych stronach internetowych do docelowej domeny pomaga budować wyższą pozycję witryny pod kluczowymi dla niej frazami. Często linkbuilding stosowany jest wzajemnie z marketingiem szeptanym w celu budowania świadomości marki. Dzięki niemu jesteśmy w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów.

Do czego służy linkbuilding?

Linkbuilding to bardzo ważny proces, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, który polega na pozyskiwaniu linków do danej domeny z innych stron. Niekiedy użytkownicy, którym podoba się treść na danej stronie, sami linkują do niej na zewnętrznych serwisach takich jak blogi czy fora internetowe. Jednak często to właściciele stron muszą zadbać o dystrybucję treści na innych witrynach.

Aby linkbuilding był skuteczny linki, muszą być pozyskiwane w sposób naturalny. Bardzo ważnym aspektem przy tworzeniu linków jest unikalna treść oraz odpowiednia strategia linkowania, która opiera się na pozyskiwaniu linków z wielu źródeł. Trzeba pamiętać, że najmocniejsze linki pochodzą ze stron, które są dobrze wypozycjonowane. Warto proces linkowania powierzyć agencji marketingowej, która oferuję kompleksowe pozycjonowanie.

linkbuilding-skad-pozyskiwac-linki

Źródło: https://www.crazysimplecms.com/ images/47/hyperlink_hand.jpg

Gdzie pozyskiwać linki do strony?

Najpopularniejsze źródła pozyskiwania linków do strony to:

1. Fora internetowe

Fora internetowe to chyba najpopularniejsza opcja, jeśli chodzi o zdobywanie linków prowadzących do naszej strony. Link pod postacią anchora można zamieścić nie tylko w treści posta, ale także na profilu czy w sygnaturze. Trzeba pamiętać o tym, że nie każde forum pozwala na dodawanie linków świeżym kontom, więc bardzo ważna jest autentyczność i staż danego profilu. Na forum internetowym użytkownicy często zadają pytania, a więc możemy im na nie odpowiadać, kierując ich na stronę, która może pomóc w rozwiązaniu ich problemu, czy zaoferować usługę.

2. Blogi

Najlepszą formą pozyskiwania linków z bloga jest posiadanie własnego, gdzie będziemy tworzyć merytoryczne treści, linkując do ważnych stron naszej strony. W przypadku posiadania strony sklepu internetowego na blogu możemy na blogu napisać recenzje danych produktów i potem frazy związane z produktem podlinkować w artykułach. Warto też nawiązać współpracę z blogerami i postarać się o możliwość wpisu gościnnego. Taki wpis może być m.in. w formie wywiadu właściciela bloga z Tobą, ale również może być Twoim samodzielnym wpisem.

3. Katalogi firm

Katalogi firm to idealne miejsce na pozyskanie bardzo mocnych linków do strony. Warto wybierać najlepsze katalogi, a jeśli budżet na to pozwala to nawet te komercyjne. Korzystanie z takich stron jest bardzo dobrym rozwiązaniem, gdyż nie musimy dodawać bardzo dużo linków do mniej wartościowych katalogów. Skupiając się na najlepszych katalogach, oszczędzamy swój czas i nie narażamy się na ewentualne filtry ze strony Google, który często kara właścicieli stron za linkowanie w zbyt wielu miejscach w krótkim czasie.

4. Social media

Pozyskiwanie linków z social media nie mają bezpośredniego czynnika rankingowe, ale jeśli posty z linkami do strony są często udostępniane, ma to wpływ na współczynnik zaufania wyszukiwarki do witryny. W ten sposób możemy budować swój wizerunek i pozyskiwać nowych klientów.

linkbuilding-sposoby-pozyskania

*Sposób pozyskania linku z sygnatury na forum internetowym

Inne źródła oraz sposoby pozyskiwania linków to:

  • Artykuły sponsorowane
  • SWL – System wymiany linków
  • Pressel pages
  • Podlinkowanie niedziałający odnośników
  • Wymiana linków ze stronami partnerskimi
  • Informacje prasowe
  • Serwisy wideo np. Youtube

Jakie są rodzaje linków?

Linki dzielimy na:

  • Wewnętrzne – linkowanie wewnątrz strony, które pomaga wyszukiwarce odpowiednio i szybko indeksować kolejne podstrony na naszej stronie, a użytkownikom ułatwia poruszanie się po stronie.
  • Zewnętrzne – są to odnośniki do naszej strony pojawiające się na innych witrynach. Dzielimy linki zewnętrzne na naturalne, czyli np. wystawione przez innych użytkowników polecający naszą stronę internetową lub nienaturalne, które przybierają formę spamu na forach internetowych i są nachalną formą reklamy.

Na co należy zwrócić uwagę przy linkbuildingu?

Bardzo ważną rzeczą jest, aby linki pozyskanych z innych stron miały atrybut dofollow. Jest to znak dla wyszukiwarki Google, że strona, do której odsyła link, jest wartościowa. Atrybut dofollow przekazuję moc stronie, do której prowadzi link. Atrybut nofollow ma na celu poinformowanie wyszukiwarki, by danego linka nie powinien uwzględniać w ocenianiu strony, do której link odsyła. Robot przechodzi przez taki link, ale nie przenosi mocy na daną witrynę.

Aby sprawdzić, czy link ma atrybut dofollow, należy znaleźć interesujący nas link na stronie internetowej, kliknąć prawym przyciskiem myszki i wybrać polecenie “pokaż źródło strony”. Następnie szukamy miejsca, w którym znajduję się nasz link, posługując się skrótem klawiszowym CTRL+F i wyszukując znacznik <a href>. Sprawdzamy, czy przy interesującym nas linku znadują się frazy rel=”nofollow” lub rel=”external nofollow”. Kiedy link został tak oznaczony, to jest oznaczony jako nofollow. Jeśli nie ma przy nim takich fraz, to jest ustawiony domyślnie na dofollow.

Linkbuilding – podsumowanie

Pozyskiwanie linków z innych stron, czyli inaczej tzw. backlinków to proces, który ma na celu zwiększenie widoczności danej strony w wyszukiwarce. Dobra strategia linkowania pozwala znacząco wpłynąć na pozycję strony internetowej pod ważne dla niej frazy. Natomiast pozyskiwanie linków ze słabych i podejrzanych domen może nieść za sobą konsekwencję w postaci m.in. filtru od Google.

Warto powierzyć proces linkbuildingu doświadczonej agencji SEO, która posiada wykwalifikowanych specjalistów. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ pozyskiwanie linków przychodzących należy zdobywać regularnie, a przede wszystkim prawidłowo. Ważna jest przede wszystkim dobra strategia oraz opracowanie pozyskiwania linków z różnych źródeł. Ponadto do tego procesu warto skorzystać z dedykowanych narzędzi, a takie właśnie powinna posiadać profesjonalna agencja SEO. 

 

Zobacz inne moje artykuły-> Artykuły
Chcesz poznać mnie lepiej?-> O mnie

Jeśli chcesz, abym coś dla Ciebie napisał, skontaktuj się ze mną -> Kontakt

JakubKorzyniewski

Pasjonat marketingu internetowego

Twitter Facebook
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Jakub Korzyniewski
Right Menu Icon