Jakie są różnice między SEO a pozycjonowaniem?

Wiele osób początkujących w branży marketingu internetowego zastanawia się pozycjonowanie i SEO oznacza to samo. Nawet specjalistom niekiedy zdarza się stosować oba pojęcia zamiennie lub jako synonimy. Niestety jest to błędne stwierdzenie, gdyż SEO jest jedynie jednym z ważniejszych procesów pozycjonowania stron. W tym artykule dowiesz się, jakie są najważniejsze różnice między tymi terminami. 

Co to jest SEO?

SEO to skrót od trzech pierwszych liter słów Search Engine Optimization. Jest to proces polegający na optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Wszelkie działania SEO podejmowane są w obrębie pozycjonowanej witryny, które mają na celu poprawę pozycji strony w wyszukiwarce internetowej. Na naszej stronie powinniśmy optymalizować treść, obrazy i kod źródłowy strony. Należy zadbać też m.in. o jej responsywność, aby witryna była dostosowana pod inne urządzenia poza komputerami. 

Najważniejsze elementy SEO

Optymalizacja treści: jedno z najważniejszych działań, jakie musimy podjąć odnośnie do SEO. Treść optymalizujemy poprzez zastosowanie hierarchii nagłówków, pogrubień czy podkreśleń. Treść publikowana na naszą stronę powinna być unikalna wraz z naturalnym użyciem słów kluczowych. Dobrym pomysłem na rozbudowę treści na naszej stronie jest wdrożenie bloga firmowego. 

Optymalizacja kodu i struktury strony: strona powinna być dostosowana do standardów W3C, w celu odpowiedniego wyświetlania jej dla użytkowników na różnych urządzeniach. Ważnym czynnikiem jest też przyśpieszenie strony poprzez zmniejszenie objętości kodu oraz optymalizację obrazów. Należy pamiętać także o zastosowaniu odpowiednich meta tagów oraz przyjaznych adresów URL.

Linkowanie wewnętrzne: są to linki do innych podstron naszej strony internetowej. Nie tylko ułatwiają poruszanie się użytkownikom poruszanie się w obrębie witryny, ale także mają bardzo duże znaczenie w SEO. Linki wewnętrzne pomagają w indeksacji strony, co ma wpływ na lepszą pozycję w wyszukiwarce internetowej. Takie działanie wspiera proces pozycjonowania słów kluczowych.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces składający się z wielu działań umożliwiających uzyskanie stronie internetowej jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Wcześniej omówione SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania. 

Inne kluczowe elementy wchodzące w proces pozycjonowania to:

  • Link building – inaczej linkowanie, to nic innego jak pozyskiwanie linków z innych stron prowadzących do naszej witryny. Dzięki linkbuildingowi możemy pozyskiwać nowych klientów, a także budować świadomość marki. Google pozytywnie odbiera stronę, do której prowadzi sporo linków z innych witryn. Należy jednak pamiętać o tym, aby linki pozyskiwać ze stron o wysokim autorytecie.
  • Content marketing – tworzenie wartościowej treści ma duży wpływ na pozycjonowanie naszej strony. Content marketing to m.in. artykuły, materiały video, podcasty, webinaria czy poradniki. Dobrze odebrana treść na naszej stronie przez innych użytkowników może przyczynić się do uzyskania lepszych pozycji w wyszukiwarce, dzięki udostępnianiu treści przez użytkowników na innych stronach.
  • Analiza i raportowanie wyników – kluczowy element strategii pozycjonowania, który pośrednio przyczynia się do osiągania wyższych pozycji w wyszukiwarce internetowej. Dzięki analizowaniu i raportowaniu wyników wyciągamy wnioski z prowadzonych przez siebie zadań i podejmujemy trafniejsze decyzje. Do mierzenia efektów możemy wykorzystać darmowe narzędzie Google Analytics.

Pozycjonowanie a SEO – podsumowanie

Pozycjonowanie to szeroki zakres działań mających docelowo poprawić pozycję strony w wyszukiwarce internetowej. Każdy właściciel strony internetowej chce uzyskać jak najwyższą pozycję na interesujące go frazy kluczowe związane z ofertą jego firmy, produktów czy usług. Jednej osobie będzie zależało na przyciągnięciu większej ilości czytelników na swojego bloga, a drugiej na zwiększeniu sprzedaży w sklepie internetowym. W obu przypadkach niezbędne będzie uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej.

SEO to najważniejszy element wchodzący w skład pozycjonowania. Jeśli strona nie ma zoptymalizowanego kodu czy treści, nie będzie uzyskiwać wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej, nawet jeśli inne aspekty pozycjowania zostaną i będą wykonywane w sposób prawidłowy. W obecnych czasach Google bardzo mocną wagę przywiązuje do urządzeń mobilnych, więc warto dążyć do tego, aby strona była dostosowana do wszystkich urządzeń. Sam kod źródłowy strony musi być dobrze zoptymalizowany, a treść dopasowana zarówno do potrzeb użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek.

 

Zobacz inne moje artykuły-> Artykuły
Chcesz poznać mnie lepiej?-> O mnie

Jeśli chcesz, abym coś dla Ciebie napisał, skontaktuj się ze mną -> Kontakt

JakubKorzyniewski

Pasjonat marketingu internetowego

Twitter Facebook
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Pokaż wszystkie komentarze
Jakub Korzyniewski
Right Menu Icon