Czy podczas przeglądania różnych artykułów w internecie udało Ci się trafić na artykuł lub poradnik z nieaktualną treścią? To dosyć częste zjawisko, które mi również często się przytrafia. W internecie łatwo trafić na treści, które szybko tracą na wartości z powodu przestarzałych informacji. Artykuły z zestawieniami typu: „10 najbogatszych ludzi świata” czy newsy potrafią szybko się dezaktualizować i niestety nie przyciągną użytkowników w dłuższym okresie.
Świetnym rozwiązaniem jest tworzenie treści typu evergreen content. Nieśmiertelne i uniwersalne tematy mogą generować ruch na naszą stronę internetową przez wiele lat od ich publikacji. Należy od czasu do czasu je jednak aktualizować, aby nie straciły na wartości i ich treść była zgodna z rzeczywistością.
Przed przystąpieniem do stworzenia treści typu evergreen content należy zbadać i określić potrzeby naszej grupy docelowej. Możemy przejrzeć statystyki naszych wcześniejszych artykułów i zobaczyć, które w dalszym ciągu są wyświetlane pomimo upływu znacznej ilości czasu od publikacji. Starajmy się pisać na takie tematy, które rzadko się dezaktualizują i mogą nieść wartość dla naszych odbiorców przez długie lata.
Poruszmy ponadczasowe zagadnienie z naszej branży, dobierzmy odpowiednie słowa kluczowe i starajmy się wyczerpać dany temat. To przepis na sukces w przypadku evergreen contentu. Pamiętajmy, że na tego typu treści użytkownicy trafiają najczęściej z wyszukiwarki internetowej Google. Przygotowując więc dany artykuł, musimy dopasować się do tego, co może szukać nasza grupa docelowa.
Co prawda treści zaliczane do evergreen content starzeją się rzadziej i wolniej, to wcale nie oznacza, że nie wymaga regularnych aktualizacji. Warto do takich artykułów wracać raz na jakiś czas, by wprowadzić drobniejsze, czy większe zmiany.
*Zainteresowanie treścią typu evergreen content w porównaniu do newsu.
Przejdźmy teraz do przykładowych treści typu evergreen content. Postaram się opisać je szczegółowo, aby każdy dokonał właściwego wyboru.
Najpopularniejsze z nich to:
Przykładowy wpis typu evergreen content, który pojawił się na moim blogu: Jak zarabiać na forum internetowym?
Codziennie w internecie pojawia się tona nowych treści, które niestety są w stanie być aktualne przez pewien okres. Może być to dzień, tydzień lub miesiąc, ale prędzej czy później staną się przestarzałe. Są one domeną portali informacyjnych, ale prowadząc tematycznego bloga, starajmy się je ograniczyć do minimum.
Przeciwieństwo evergreen contentu to:
Evergreen content to ciągle żywe treści, dlatego wymagana jest ich regularna aktualizacja. Możemy edytować treść lub wzbogacać artykuły o nowe informacje. Dzięki takim regularnym działaniom możemy przedłużać żywotność opublikowanych przez nas tekstów i uzyskiwać.
Aktualizacja treści typu evergreen content to też ciekawy pomysł na odpowiednie zagospodarowanie czasu, kiedy nie mamy pomysłu na nowe artykuły. Odświeżając napisane przez nas treści, dajemy sygnał odwiedzającym, jak i robotom wyszukiwarek, że nasza strona dalej żyje. Możemy przy okazji zmienić też datę wpisu, aby zakomunikować naszym czytelnikom, że wpis jest aktualny.
Treści typu evergreen content wpływają na generowanie ciągłego ruchu z wyszukiwarki internetowej. Jest to ich główna zaleta, ale są też oczywiście inne, o których chętnie opowiem. Wartościowy content, który podoba się naszym odbiorcom, jest chętnie udostępniany. Evergreen content z racji na swoją ponadczasowość pomaga więc w organicznym link buildingu. Kiedy zauważymy dużą ilość linków przychodzących z innych stron, to możemy być pewni, że nasza twórczość została doceniona.
Dobry artykuł z evergreen contentem może przyciągać więc nowych czytelników bez większego wysiłku. Możemy się skupić wtedy na tworzeniu nowych treści, a od czasu do czasu aktualizować te stare. Evergreen content pomaga też kreować naszą reputację jako autorytetu w branży.
Podsumowując największe zalety evergreen content to:
Zobacz inne moje artykuły-> Artykuły
Chcesz poznać mnie lepiej?-> O mnie
Jeśli chcesz, abym coś dla Ciebie napisał, skontaktuj się ze mną -> Kontakt