Handel elektroniczny z roku na rok zyskuje na popularności, sklepów internetowych jest coraz więcej, a każdy z nich ma swoją konkurencję. Aby się wyróżnić spośród konkurencji, należy zaoferować swoim klientom coś, czego nikt nie ma bądź m.in. niższe ceny. Co w przypadku kiedy sprzedajemy dokładnie to samo co konkurencja? Dobrym sposobem jest przede wszystkim zadbanie o własny, profesjonalny i unikalny opis produktu.
Dobry opis produktu powinien być przede wszystkim unikatowy. Nie powinien on zostać skopiowany z innej strony, ponieważ działając w ten sposób, nie zdobędziemy wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. W obecnych czasach opisy produktów muszą być pisane tak, aby wzbudzić jeszcze mocniejsze zainteresowanie potencjalnych klientów oraz, powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO. Opis produktu powinien zawierać dużo fraz kluczowych związanych z produktem.
Tekst warto przeplatać ze zdjęciami produktu, bądź infografiką, aby na dłużej utrzymać uwagę klientów. Ważnym aspektem, o którym zapominają osoby odpowiedzialne za tworzenie opisów, jest język korzyści. Musimy jasno przedstawić jaką korzyść klient będzie miał, kupując dany produkt. Przykładowo opisując szybki samochód, korzyścią dla klienta może być możliwość szybszego dojazdu do pracy.
Warto opracować sobie jakąś strukturę opisu produktu, której będziemy się trzymać. Najważniejsze informacje o produkcie powinny być dodane na samym początku tj. główne cechy produktu oraz korzyści z niego wynikające. W środku opisu możemy umieścić szczegółowe informacje o produkcie, opisać jego poszczególne elementy czy przedstawić produkt z różnej perspektywy. Jeśli przykładowo opisujemy nową wersję czy model routera, a sprzedajemy też starą, warto o niej wspomnieć w opisie produktu i ją podlinkować. Na końcu opisu zwykle zamieszcza się informacje o parametrach produktu. Są to wszelkie dane o wymiarach, wadze czy kolorze produktu.
*Dobrą praktyką jest przeplatanie tekstu ze zdjęciami produktu.
Opis: https://cardsplitter.pl/
Kiedy produkt się bardzo słabo sprzedaję, często zastanawiamy się, jakie popełniliśmy błędy przy tworzeniu jego opisu. Najczęstszym błędem jest zbyt przesadne zachwalanie produktu. Często niepotrzebnie też używamy specjalistycznego słownictwa, które nie jest zrozumiałe dla przeciętnego klienta. Dużym błędem jest również tzw. duplicate content, czyli nic innego jak skopiowanie opisu z innej strony na swoją. Opisy produktu często są kopiowane przez większość sklepów internetowych ze stron producentów danych produktów. Jest to bardzo zła praktyka, za która możemy dostać filtr od Google.
*Pisanie językiem korzyści ma duży wpływ na sprzedaż produktów.
Skuteczny opis produktu powinien być dobrze zbudowany. Ponad 70% klientów zapoznaję się z informacjami o produkcie przed jego zakupem. W celu zwiększenia skuteczności opisu produktu należy:
*Przewiduje się, że do 2022 roku polski rynek e-commerce przekroczy wartość 70 mld zł
Dobry opis produktu to kluczowy aspekt, który może mieć znaczny wpływ na decyzję klienta o ostatecznym zakupie. Jeśli użytkownik nie odnajdzie w nim wyczerpujących informacji, może kupić produkt u konkurencji, która postarała się o lepszy opis.
Kiedy w wyniku zbyt dużej ilości obowiązków nie mamy czasu na tworzenie profesjonalnych opisów do produktów, warto zlecić pisanie ich profesjonalnemu copywriterowi. Taka osoba zadba o profesjonalny i unikalny opis, który będzie miał wpływ nie tylko na większą sprzedaż, ale także na wyższą pozycję w wyszukiwarce internetowej.
Zobacz inne moje artykuły:
Na czym polega ghostwriting?
Za co można dostać bana na Facebooku?
Co to jest linkbuilding?
Facebook – Grupa prywatna czy publiczna? Które rozwiązanie wybrać?
Chcesz poznać mnie lepiej? -> O mnie
Jeśli chcesz, abym coś dla Ciebie napisał, skontaktuj się ze mną -> Kontakt